Grafika 2 első beadandó feladat

Az itt leírt színteret megjelenítő programot kell elkészíteni a kiválasztott API-val! Használható API-k: DirectX 10, DirectX 9, OpenGL, XNA. A program a rajzoláshoz, API-tól függetlenül, használjon shader-eket! A használható shader nyelvek: HLSL, GLSL, Cg.

A programnak a következő alapfeladatokat kell tudnia:

Színtér leírás

Az adott Maja Templom modellből rajzolj ki hármat egyenlesen elosztva egy 20 egység sugarú körön!

Minden templom felett lebegjen egy-egy Space Invader!

Az invader-ek legyenek úgy méretezve, hogy ne legyenek nagyobbak a templom tetejénél.

Minden invader és templom között legyen egy pontfényforrás. Az modellek árnyalásához használj "per-pixel" árnyalást!

A kamera legyen az origóbol 5 egységgel kimozdulva a Z tengelyen, 6 egység magasan. A kamerát a függőleges tengely mentén lehessen forgatni.

Minden modell textúrázva van, ezek a textúrák jelenjenek meg a programban is!

A beadandóhoz szükséges modellek és textúrák letölthetők innen.

Méretek

Maya templom:
Kb. 15x15-ös, 7 egység magas
A tetején a lapos rész kb 3.3x3.3-as

Invader-ek:
Legszélesebb: 24 egység, mind 16 magas és 2 vastag