Grafika 2 első beadandó feladat
Az itt leírt színteret megjelenítő programot kell elkészíteni a kiválasztott API-val! Használható API-k: DirectX 10, DirectX 9, OpenGL, XNA. A program a rajzoláshoz, API-tól függetlenül, használjon shader-eket! A használható shader nyelvek: HLSL, GLSL, Cg.
A programnak a következő alapfeladatokat kell tudnia:
- A választott API inicializálása, rajzolás az API-val
- Transzformációk használata
- Rajzolás modell file-ból
- Shader program használata
- Textúrázás
Színtér leírás
Az adott Maja Templom modellből rajzolj ki hármat egyenlesen elosztva egy 20 egység sugarú körön!
Minden templom felett lebegjen egy-egy Space Invader!
Az invader-ek legyenek úgy méretezve, hogy ne legyenek nagyobbak a templom tetejénél.
Minden invader és templom között legyen egy pontfényforrás. Az modellek árnyalásához használj "per-pixel" árnyalást!
A kamera legyen az origóbol 5 egységgel kimozdulva a Z tengelyen, 6 egység magasan. A kamerát a függőleges tengely mentén lehessen forgatni.
Minden modell textúrázva van, ezek a textúrák jelenjenek meg a programban is!
A beadandóhoz szükséges modellek és textúrák letölthetők innen.
Méretek
Maya templom:
Kb. 15x15-ös, 7 egység magas
A tetején a lapos rész kb 3.3x3.3-as
Invader-ek:
Legszélesebb: 24 egység, mind 16 magas és 2 vastag