Számítógépes grafika
Gyakorlat (A, C, T)
2008/2009 tavaszi félév
Időpontok:
szerda, 10:05 - 11:35
csütörtök, 10:00 - 11:30
Gyakorlatvezető: Klár Gergely
Számonkérés: Géptermi ZH a teljes félév anyagából, ami kiváltható egy OpenGL-lel és DirectX-szel is elkészített beadandóval
A választható feladatok elérhetők itt.
Vázlatos tematika
- 3D alapok
- DirectX
- A DirectX Graphics
- Főobjektumok: Direct3D object és Direct3D device
- D3DX
- DXUT
- Vertex és index bufferek
- Textúrázás
- Bevilágítás, anyagmodellek
- OpenGL
- Az OpenGL
- GLUT
- Extension-ök
- Buffer objektumok
- Textúrázás
- Bevilágítás, anyagmodell
Órák anyaga
DirectX
- 2. gyakorlat: FVF, vertexbuffer, rajzolás
- 3. gyakorlat: Transzformációk, WORLD, VIEW, PROJECTION mátrixok
- 4. gyakorlat: Több vertexbuffer használata, egér- és billenytűzet kezelés
- 5. gyakorlat: Indexbuffer
- 6. gyakorlat: Fények és anyagok
- 7. gyakorlat: Textúrázás
OpenGL
- 1. gyakorlat: Bevezetés, rajzolás
- 2. gyakorlat: Transzformációk, eseménykezelők
- 3. gyakorlat: Egérkezelés és fények
- 4. gyakorlat: Textúrázás
Kiegészítő témák
- Általános: Az obj file formátum leírása
- DirectX: .X file-ok kezelése
- Általános: Vector3 osztály
- Általános: Parametrikus felületek
File-ok
- DXFrame-es EmptyProject
- Az első gyakorlat diái
- A második gyakorlat diái