Vector3 osztály

Mivel gyakran van szükség háromdimenziós vektorokkal történő műveletekre, ezért érdemes ezeket egy osztályban megvalósítani és ezen keresztül alkalmazni őket.

DirectX-ben erre használható a D3DXVECTOR3, de OpenGL-ben nincs alapvetően ennek megfelelője.

Innen letölthető egy Vector3 osztály, ami kényelmesen használható mindkét API mellett:

Az osztály az OGRE grafikai motorból származik.

A file-okat hozzá kell adni a projektekhez a Project/Add Existing Item... menüponttal.

Példa használat:

Vector3 vx[4];
vx[0] = Vector3(-1,-1,0);
vx[1] = Vector3(-1, 1,0);
vx[2] = -vx[0];
vx[3] = -vx[1];

Vector3 yellow(1,1,0);

glBegin(GL_QUADS);
    glColor3fv(yellow.ptr());
    for (int i=0; i<4; ++i)
        glVertex3fv(vx[i].ptr());
glEnd();