Vector3 osztály
Mivel gyakran van szükség háromdimenziós vektorokkal történő műveletekre, ezért érdemes ezeket egy osztályban megvalósítani és ezen keresztül alkalmazni őket.
DirectX-ben erre használható a D3DXVECTOR3, de OpenGL-ben nincs alapvetően ennek megfelelője.
Innen letölthető egy Vector3 osztály, ami kényelmesen használható mindkét API mellett:
Az osztály az OGRE grafikai motorból származik.
A file-okat hozzá kell adni a projektekhez a Project/Add Existing Item... menüponttal.
Példa használat:
Vector3 vx[4]; vx[0] = Vector3(-1,-1,0); vx[1] = Vector3(-1, 1,0); vx[2] = -vx[0]; vx[3] = -vx[1]; Vector3 yellow(1,1,0); glBegin(GL_QUADS); glColor3fv(yellow.ptr()); for (int i=0; i<4; ++i) glVertex3fv(vx[i].ptr()); glEnd();