Beadandó feladatok
Az órai munka kiváltható az oldalon szereplő feladatok egyikével. A beadandókat személyesen kell bemutatni az óra időpontjában a szorgalmi időszak utolsó hetében.
A válsztott feladat címét a tremere #kukac# elte #pont# hu címre írájtok meg április 20-ig!
Az áthúzott nevű feladatok már "elkeltek", a továbbiakban nem választhatók.
Ha a leírás másként nem mondja, minden megoldásnak használni vagy tudnia kell
- shader programokat,
- per-pixel megvilágítást,
- .fbx vagy .x file-okat,
- mozogni a színtérben.
Procedurális textúrák
Készíts programot, ami három különböző procedurális textúrát valósít meg shaderrel!
A program jelenítsen meg három modellt az egyes textúrákkal. Lehessen a modelleket cserélni, és kellően rájuk közelíteni, hogy látszódjon, hogy valóban procedurális textúráról van szó.
A textúrák legalább egy paraméterét lehessen változtatni futásidőben.
A textúrák lehetnek természetes anyagok (fa, márvány, vízfelszin), de akár absztrakt mintázatok is.
(Bonyolultabb procedurális textúrákért érdemes megnézi a Filter Forge oldalát. Tisztán procedurális például még ez is.)
Árnyéktérkép
Készíts programot, ami árnyéktérkép (shadow map) segítségével hozz létre vetett árnyékokat a színtéren!
A színtér tetszőleges, de érdemben lehessen látni benne az árnyékokat. Legalább egy modell és a fény forrás legyen mozgatható a színtérben.
Az árnyékokat lehessen ki-be kapcsolni.
Tükröződés
Készíts programot, ami egy fényesre pucolt (gyak. tükröződő) parkettájú tornatermet jelenít meg!
A teremben legyen legalább négy modell, amiknek majd tükröződnie kell.
A felhasználó tudjon "körberepülni" a teremben.
(Természetesen lehet tornaterm helyett pláza, kórház, stb. a tükröződő padló a lényeg.)
Életjáték
Készíts életjáték shader programot!
A játék egy textúrán történjen, és minden lépést pixel shader számítson.
A programban nem kötelező a modell használat, a per-pixel megvilágítás, se a színtér mozgatás, elég a textúrát megjeleníteni.