Beadandó feladatok

Az órai munka kiváltható az oldalon szereplő feladatok egyikével. A beadandókat személyesen kell bemutatni az óra időpontjában a szorgalmi időszak utolsó hetében.

A válsztott feladat címét a tremere #kukac# elte #pont# hu címre írájtok meg április 20-ig!

Az áthúzott nevű feladatok már "elkeltek", a továbbiakban nem választhatók.

Ha a leírás másként nem mondja, minden megoldásnak használni vagy tudnia kell

Procedurális textúrák

Készíts programot, ami három különböző procedurális textúrát valósít meg shaderrel!

A program jelenítsen meg három modellt az egyes textúrákkal. Lehessen a modelleket cserélni, és kellően rájuk közelíteni, hogy látszódjon, hogy valóban procedurális textúráról van szó.

A textúrák legalább egy paraméterét lehessen változtatni futásidőben.

A textúrák lehetnek természetes anyagok (fa, márvány, vízfelszin), de akár absztrakt mintázatok is.

(Bonyolultabb procedurális textúrákért érdemes megnézi a Filter Forge oldalát. Tisztán procedurális például még ez is.)

Árnyéktérkép

Készíts programot, ami árnyéktérkép (shadow map) segítségével hozz létre vetett árnyékokat a színtéren!

A színtér tetszőleges, de érdemben lehessen látni benne az árnyékokat. Legalább egy modell és a fény forrás legyen mozgatható a színtérben.

Az árnyékokat lehessen ki-be kapcsolni.

Tükröződés

Készíts programot, ami egy fényesre pucolt (gyak. tükröződő) parkettájú tornatermet jelenít meg!

A teremben legyen legalább négy modell, amiknek majd tükröződnie kell.

A felhasználó tudjon "körberepülni" a teremben.

(Természetesen lehet tornaterm helyett pláza, kórház, stb. a tükröződő padló a lényeg.)

Életjáték

Készíts életjáték shader programot!

A játék egy textúrán történjen, és minden lépést pixel shader számítson.

A programban nem kötelező a modell használat, a per-pixel megvilágítás, se a színtér mozgatás, elég a textúrát megjeleníteni.